pátek 2. srpna 2013

Driftování s Easy drift a Showcars


Všechno nejlepší!“ Tak takhle začal jeden z mých nejlepších zážitků. „Zavři oči a nastav ruce!“  Pomalu otevírám oči a přemýšlím, co byla ta lehounká věc, která mi před chvílí přistála do natažených rukou. Zaostřím, zasměju se a vím, že tohle si teda stoprocentně užiju! Dívám se totiž na letáček a poukázku na půlhodinovou lekci driftování! Tak tohle je pecka! „Líbí se ti to?“  No jasně!!




Ne, že bych byla úplný blázen do aut, ale uznávám, že je mám ráda. Občas se závistivě dívám na Top Gear a když jsme v servisu, tak se ptám na spousty věcí. Když potřebuje moje auto opravit, nikdy u toho nesmím chybět. Umím zkontrolovat a vyměnit kapaliny, přezout pneumatiky, vím, kde jsou pojistky a tak nějak celkově tuším, kde co je a na co to je. Baví mě řídit a také se občas řítit s velkou rychlostí. :)

A tak jsme se jednoho dne vydali do Mnichova Hradiště za společností Showcars (http://www.showcars.cz/), která dělá nejen driftování, ale i speed testy s luxusními automobily. Společnost nabízí projížďku například s Audi R8, Nissanem GT-R, BMW M-6, Porsche 911 - Turbo, dále samozřejmě s Ferrari, Lamborghini, ale půjčit si na chvilku můžete i legendární Ford Mustang GT z roku 1966.

Já jsem tu však byla kvůli jiné atrakci...

Nejdříve jsme se nahlásili na centrále odkud všechna auta vyjíždí a poté se vydali na blízkou letištní dráhu, kde se konají speed testy a na přilehlý driftovací polygon. Vystoupila jsem z našeho auta a viděla Opela Astru OPC, speciálně upravenou na easy drift neboli snadné driftování. (http://www.easydrift.cz/opel-astra-opc/)
 Hlavní princip této úpravy spočívá v tom, že na zadních kolech jsou speciální hladké pneumatiky, které vám v podstatě simulují jízdu na ledě. 

Objem motoru1 998 cm³
Maximální výkon221kW (300 koní)
Max. točivý moment400 Nm
Maximální rychlost250 km/h*
Zrychlení 0-100km/h5,9 s

Nějakou dobu jsme se ještě kochali pohledem na luxusní auta, která tam přijížděla vyzkoušet si pořádnou rychlost a srdce mi bušilo jako o závod. Bylo to krásné! Chtěla jsem si sednou za volant každého z nich. 

Jak se však začínala blížit moje chvíle, adrenalin mi stoupal a zase klesal, jak na horské dráze. Představa toho, že se za chvíli budu točit s tím super autem já mi vyháněla tep do závratných výšin a v hlavě mi běžely scény z akčních filmů, kde se převracela, bourala a vybuchovala různá auta. Začala jsem si v hlavě vyčítat, že jsem tak bláznivá a příteli jsem vyčítala nahlas, že mi radši nekoupil poukázku ke kadeřnici nebo na kosmetiku, ale on se za moje výčitky nezlobil, věděl, že tohle je pro mě tisíckrát lepší a že si to stoprocentně užiju!

A pak najednou oranžovo-modrý Opel zastavil u našeho parkoviště, vykoukl z něj lektor a s úsměvem se zeptal: „Tak, kdo z vás dvou pojede?“ S lehce přidušeným hlasem jsem pípla: „Já.“ Lektor se na mě podíval a vesele se zasmál: „No výborně! Tak nastupte.“
A tak jsem nastoupila!

Nejdříve na místo spolujezdce, kde mi nejprve vysvětlil základní teorii a potom se se mnou rozjel, aby mi předvedl praxi.
Ještěže jsem byla připoutaná ze všech stran, protože se mu evidentně líbilo, že má po dlouhé době v autě slečnu, která mu tam do zatáček nadšeně piští a tak si jízdu užíval a auto klouzalo jako po ledě a točilo zatáčky a celkově jsme jeli tak šíleně, až se mu z toho zulo kolo a musel ho vyměnit.

Vyměnil pneumatiku a povídá: „A teď vy!“  Srdce mi vyskočilo až do krku! Nasedla jsem do auta, přitáhla si sedadlo k volantu, pásy na maximum a vyjela. Po několika zkušebních kolečkách kolem kužílků a pneumatik jsme se vydali na velkou dráhu, kde už nám auto lítalo do všech stran. Byla to paráda! Točili jsme se a točili a jen ta půlhodinka bohužel utekla až příliš rychle, dokázala bych tam strávit klidně celé odpoledne.
Vylezla jsem z auta a ruce i nohy se mi třásly. Bylo to super!

Hodnotit bych tuhle společnost mohla tak na 60%. Zážitek parádní, lektor skvělý, ale slibované video mi nenatočili, takže památku nemám a myslím, že jsou jejich služby dost předražené, protože zaplatíte dost peněz za akci, plus k tomu musíte platit 400 Kč za pohonné hmoty a navíc pokud auto nějak nabouráte, spoluúčast, která je minimálně 10 000 padá taky na vás.


Rozhodně to byl naprosto skvělý zážitek! Ještě teď mi buší srdce, když na to myslím a chci se to naučit pořádně a jezdit každý den a poslouchat praskání štěrku pod kolama a cítit benzín a spálené pneumatiky a prostě si užívat vítr ve vlasech a mírný tlak v týle při rozjezdu. Je to paráda! :-)

Tak uvidíme..Třeba zase někdy.. :-)

Vaše Adriana!




1 komentář:

  1. A čemu se diví? Jezdit noční Vídní 140 km/h? Jako kde to žije? Co kdyby mu pod kola vběhlo dítě? Fakt ti lidi vůbec neuvažují. Hlavně že vidí ty tři cifry na tachometru. A ještě horší jsou ti, kteří si začnu dělat smyky a pak je smrad po celém městě z těch jejich pneumatik. Z toho někdy fakt rostu

    OdpovědětVymazat